Uvod


Vremenom, pretežno starija (mada nije pravilo) Windows računala iz više razloga postaju opterećena raznim problemima koji postepeno prouzrokuju smetnje u svakodnevnom radu i progresivno se povećava rizik da dođe do gubljenja podataka, kako sentimenatalnih tako i poslovnih. U najvećem broju slučajeva, takve jednostavnije probleme prilično je lako otkloniti tako da se računalo "vrati" na originalna tvornička podešenja ili da se na primjer u kontrolnom panelu "sat vrati unazad". Na žalost, u jednom broju slučajeva nedostaje instalacijski medij, particija za reinstaliranje je oštećena ili izbrisana, itd. itd. tako da cijeli problem postaje znatno kompliciraniji. Pored navedenog, ne treba zaboraviti da razna "čišćenja" virusa, crva i sl. u vlasitoj režiji nisu pouzdana!

Ukoliko postoji volja da se relativno jednostavno nauči nešto novo i da se "umjesto na benzin počne voziti na dizel" šanse su prilično dobre da "stara kanta" dobije turbo pogon ..

Ukoliko se računalo promatra kao "garaža" u kojoj više različitih automobila ima neovisno mjesto za "parking" jedni pored drugih, tada se isto može reći da se po istom principu više operativnih sustava može instalirati (parkirati) jedan pored drugog na čvrstom disku i to na isti način kao što su automobili parkirani u garaži.


Pritiskanjem na start prekidač na šasiji "otvaraju se vrata garaže" i korisnik može izabrati koji od "automobila" u tom trenutku "izlazi u promet" ..


Vrlo je važno napomenuti da svi "automobili" imaju isti upravljač, sjedišta, mjenjač, i sl. i da se svi voze po istim putevima, vide iste učesnike u prometu ali da pri tom nije moguće "puniti benzin u dizel" i obratno. To znači da Windows ne radi u Linuxu odnosno Linux u Windowsu uz izuzetak tzv. virtualnih mašina ili emulatora no to u ovome trenutku nije predmet ovog jednostavnog uvoda. Isto tako, za vrijeme "vožnje" je moguće osjetiti razliku u "ubrzanju", "držanju za podlogu", itd. tj. da se pojedini instrumenti ili komande nalaze sa lijeve umjesto sa desne strane "stereo uređaja" ali zar to nije isto tako i u "pravim autima"? Različiti položaji i raspored prekidača ne spriječava jedan VW da bude lošiji od recimo jednog Forda, zar ne?

Bilo kako bilo, najveći broj vozača je zainteresiran za (vrlo) brz, siguran i jeftin prijevoz i upravo to je odlučujuće kada se važu argumenti za i protiv.

Evo jedna kratka demonstracija za jedan laptop samo na Linux-u: